• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82742
+
-

پرداخت تسهیلات  به خانه‌های روستایی اردبیل با سفته

استاندار اردبیل از پرداخت تسهیلات بهسازی واحدهای روستایی به صورت سفته ضمانت زنجیره‌ای خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما «اکبر بهنام‌جو» در جلسه بررسی روند پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: بانک‌ها باید روند پرداخت تسهیلات را روان‌سازی کنند و هر 3 نفر از اهالی روستایی به صورت زنجیره‌ای برای دریافت تسهیلات ضامن می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اختصاص سهمیه 4 هزار موردی تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی به استان با سود بانکی پایین، لازم است به روند عقد قرار دادها و معرفی به بانک سرعت ببخشیم. بر اساس پرونده‌های موجود از 4 هزار سهمیه 3 هزار واحد به بانک‌ها معرفی و برای 70 مورد قرارداد بسته شده است.

بهنام‌جو میزان تسهیلات برای یک طبقه واحد روستایی را 40‌میلیون تومان و برای واحدهای 2طبقه را 80 میلیون تومان اعلام کرد. بهنام‌جو با تاکید بر تلاش برای افزایش میزان سهمیه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی گفت: بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی علاوه بر مقاوم‌سازی در برابر حوادث باعث ماندگاری روستاییان نیز می‌شود.

وی با بیان این‌که در روستاهای هدف گردشگری نیز می‌توان با استفاده از این تسهیلات برای توسعه بوم‌گردی اقدام کرد افزود: حضور گردشگران در روستاهای هدف بوم‌گردی نیازمند تامین مکان‌های اقامتی است و در این خصوص لازم است بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری داشته باشند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با بیان این‌که طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در کشور از سال 84 شروع شده است اظهار کرد: سالانه به طور میانگین 200 هزار واحد روستایی بهسازی شده و موجب توسعه پایدار در روستاها شده است.«عزیز‌اله مهدیان» افزود: سهمیه تسهیلات بهسازی واحدهای روستایی استان‌ها در صورت عدم جذب در سایر استان‌های جذب می‌شود. وی خواستار تسریع در روند معرفی واحدها به بانک‌ها برای عقد قرارداد در استان اردبیل شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید